Segmentació del mercat

Un anunci no va quasi mai dirigit a tothom. Normalment va dirigit només a un determinat grup de persones que l’anunciant creu que  poden ser consumidors del seu producte. D’aquest grup de persones se’n diu públic objectiu (en anglès es fa servir el terme d’origen militar target).

Com es determina aquest públic objectiu? Mitjançant el que s’anomena la segmentació del mercat: consisteix a dividir el mercat en parts o segments segons les diferents característiques per a poder triar el grup més adient.  
Aquests grups o segments es poden fer de dues maneres. O bé seguint característiques donades (sexe: homes/dones; edat: infants/adolescents/adults/tercera edat; etc.) o bé seguint característiques psicològiques o estils de vida (esportistes, amants del luxe, presumits, estalviadors, etc.).

Per tant, si, per exemple, hem d’anunciar compreses, el nostre públic objectiu seran les dones adolescents i adultes; si hem d’anunciar dentadures postisses, el nostre públic objectiu seran homes i dones de la tercera edat; si hem d’anunciar talladores de gespa, el nostre públic objectiu seran adults de qualsevol sexe però que visquin o tinguin una casa en una zona no urbana; si hem de vendre rellotges de luxe, el públic seran homes i dones adults que estiguin disposats a pagar el que sigui per sentir-se “exclusius”, etc.

La segmentació es fa servir per a determinar on i quan col·locar els anuncis. Si ens centrem en la televisió, descobrirem que el tipus d’anuncis que veiem estan curosament escollits segons l’hora i el programa en què s’insereixen. L’anunciant col·loca el seu anunci quan pensa que entre els espectadors d’un determinat programa s’hi pot trobar el seu públic objectiu.

   

Els vídeos següents són blocs de publicitat inserits en programes diferents. Al principi del vídeo hi ha escrit de quin programa es tracta i a quina hora i cadena el van fer. Fixem-nos en la relació entre tipus de programa, hora d’emissió, tipus d’anunci i tipus de públic objectiu i podem deduir a quin tipus de públic van dirigits.



Anuncis

1 comentari (+add yours?)

  1. bcnhamburgers
    des. 10, 2014 @ 17:39:02

    Molt útil per fer un treball de Relacions Públiques. Gràcies per fer-lo simple i entenedor. Feliç dimecres!

    Resposta

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: