Emplaçament del producte

La tècnica de l’emplaçament del producte (product placement, en anglès) consisteix a col·locar la marca o el producte en alguna seqüència d’una pel·lícula, sèrie o programa de televisió. A diferència d’altres pràctiques, com la publicitat encoberta o la publicitat subliminal, l’emplaçament del producte és legal. És una tècnica bastant antiga en el món del cinema i serveix per pagar-ne una part del cost. Les quantitats pagades varien segons en quin moment aparegui el producte, qui el faci servir, quina importància tingui en l’escena, etc.
Alguns exemples diversos:


Un exemple d’emplaçament en programes de cuina. Es tracta del popular Arguiñano, que aprofita el programa per guanyar uns quants diners més amb publicitat. De vegades s’argumenta que és inevitable, que les coses tenen marca; a la dreta un vídeo d’un altre programa de cuina que demostra que si no es vol no és necessari.

Anuncis

1 comentari (+add yours?)

  1. Franklin
    febr. 10, 2013 @ 20:25:32

    Però no hi ha remei, s’aprofiten de n’arguiñano ja que hi ha un major numero d’audiencia en el seus programes. En canvi en el altre, de cuines, molt poca.

    Resposta

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: